Modulaciju ne koristim jer imam akumulator(e) toplote: gorionik kad radi, radi non-stop, pa ga u neko doba isključim kad procenim da je dovoljno toplote akumulirano da grejanja bude dok se ne uključi električni kotao. Inače postavljena je (modulacija) na dvostuko manju količinu peleta od one na najmanjoj snazi.
Dužina rada u modulaciji određuje se parametrom T43 u meniju tajmera: ako temperatura kotla za zadato vreme ne padne ispod zadate za paljenje, gorionik će preći u "stend by". Tako bi trebalo da bude: iskreno, nisam to još probao, ali budem.
Po meni, ta "Easy tech" automatika, mada je "malo retro", ima vrlo dobra rešenja: po paljenju gorionik počinje sa radom na najmanjoj snazi koju postepeno povećava u koraku koji se određuje parametrom T18, sve do najveće, ako neka manja nije dovoljna da postigne zadatu temperaturu za dati interval. Na toj snazi, neka za primer bude ona najveća, radiće sve dok temperatura kotla ne dostigne zadatu temperaturu umanjenu za vrednost parametra d8 u meniju termostata. Preporučio sam vam da d8 bude 10, a da temperaturu kotla postavite na 50 stepeni, mada tvrdim da je za ekonomičan rad gorionika i dobro sagorevanje ta temperatura preniska - dobra vatra je tek preko 65 stepeni, a baš kako treba iznad 72 stepena.
Kako god, ako je zadata temperatura 50, a d8=10, na temperaturi kotla od 42 stepena, gorionok će preći na snagu P4, na 44 na P3, na 46 - P2 i na 48 na P1, a kad pređe 50 preći će na modulaciju koja će trajati koliko ste joj naredili da traje. Ako još podesite raspon snage prema potrebama za grejanje, to radi "samo tako". Po vašem opisu, snagu P1 ste dobro "uboli" - održava postignutu temperaturu, odnosno ona lagano i pada i kad padne dovoljno, na scenu stupa P2 i tako redom. Pitanje je, međutim, da li ste i ostale snage "uboli" kao onu najmanju. Inače, gorionik je najekonomičniji ako stalno radi, ne kad se svako malo pali/gasi, kao što automobil najmanje troši kad se vozi ujednačenom brzinom na otvorenom putu, a više u gradskoj pođi-stani vožnji, naravno ako su mu parametri sagorevanja dobro podešeni, što može samo merenjem sastava i temperature dima da se postigne. Dobro bi bilo da ispišete i parametre iz TP01 i TP02, ali i da izmerite koliko peleta vaš transporter "izbaci" na rešetku u jednoj sekundi, pa da napravimo računicu. Ako još i temperaturu dima iznerite, do mnogo toga možemo da dođemo.
Tek kao primer: grejem kuću od 250 kvadrata na tri etaže sa unutrašnjim otvorenim stepeništem od podruma do potkrovlja, podobro mada ne i izvrsno izolovanu (sendvič zid "all around", ama sa ne baš dobrom stolarijom, a i ono malo tavanice na potkrovlju prosto plače za bar još 10, ako ne i 20 cm mineralne vune), gorionik je do večeras bio podešen na raspon od 14 do 21 kW, a danas sam preštelovao na raspon od 11 do 16 kW, e da probam da još malo uštinem potrošnju. Do sada, na onih 14 kilovata uspevao sam da pored grejanja još i dopunjavam akumulatore toplote - između 20 i 40% energije je "išlo" u akumulaciju, u zavisnosti koliko je hladno napolju. Pri današnjoj temperaturi, gorionik je trošio 2,4 kilograma peleta na sat: izmerena efikasnost kotla je bila oko 90 odsto (najveća 91,6, najmanja 88,4), zadata temperatura kotla 75, postignuta 74, na momente 73 stepena, dok je temperatura u sistemu, mešnom ventilu zahvaljujući - 40 stepeni.
Fotografija rešetke, kako čiste tako i zaprljane, mnogo toga bi rekla. Fotografija komore za izgaranje/sagorevanje takođe.
Čime meriš sastav i temperaturu dima ???